Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: boletz
2014-11-23, 23:30
Filtr powietrza + Olej
Autor Wiadomość
Yakuu 

Auto: Mazda Rx-8 High Power
Dołączył: 01 Mar 2014
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-03-01, 11:52   Filtr powietrza + Olej

Witam,

Mam nadzieję, że nie ma nigdzie już takiego postu - szukałem! Jeżeli jednak jestem ślepy i go przeoczyłem, z godnością przyjmę Wasz lincz :p

Posiadaczem Rx-8 jestem już 8 lat. Znam się na tym aucie dosyć dobrze, większość rzeczy robię przy nim sam (z wyjątkiem corocznych, regularnych przeglądów w ASO) ale nurtuje mnie jedna rzecz, dlatego postanowiłem się zalogować na Waszym forum.

Otóż, jakiś czas temu, postanowiłem sobie wymienić w ASO silnik na nowy (stary stoi sobie w garażu i czeka aż się za niego zabiorę) pomimo iż stary spokojnie nadawał się do jazdy - irytował mnie jedynie problem z zapalaniem na ciepłym, reszta była jak najbardziej ok. Do rzeczy jednak, nie przypominam sobie abym na starym silniku zauważył taką "anomalię" Otóż, w aucie mam zamontowany Catch-Can i muszę przyznać, że gdybym go nie miał, to silnik chyba by się utopił w oleju :p W czym problem? Co jakieś 1000km muszę wypróżniać ów zbiorniczek z oleju - jest dosłownie pełny. Kiedy otwieram puszkę z filtrem powietrza to widzę delikatne ślady oleju. Z pewnością gdybym nie miał C-C to filtr powietrza byłby utopiony w oleju a samochód zapewne kopciłby niczym stary traktor na wyższych obrotach.

Czy to jest normalne? Rozumiem wytwarzające się podciśnienie w Wanklu, ale tak jak Wam piszę, na "starym" silniku nie zauważyłem czegoś takiego.

Uprzedzam Wasze pytania:

- Silnik jest nowy - ma około 3000km przejechane.
- Przewody, cewki, świece są nowiuteńkie.
- Filtr powietrza (wkładka) nowa z K&N
- MAF czysty i przeczyszczona regularnie.
- Przepustinca czysta i regularnie przeczyszczana.
- Silnik pracuje jak żyletka - równo, bez stuków, bez falujących obrotów. Zapala od strzału, czy zimny, czy ciepły.
- Samochód ma kopa, nie dławi się, nie krztusi, nie przerywa. Dojście do max prędkości na A4/A1 zajmuje mu chwile, nie ma z tym najmniejszych problemów.
- Samochód jest regularnie "red-line'owany"
- Samochód lata na paliwach 98+ z domieszką premixu.
- Nie ma żadnych wycieków oleju - przewody olejowe z RacingBeat
- Samochód nigdy nie widział innego oleju niż Dexelia.
- Samochód nie posiada katalizatora - na cholerę mi on.
- Czujnik położenia wału jest regularnie przeczyszczany.
- OBD skan nie pokazuje żadnych kodów, nie wyrzuca też żadnych błędów.
- Wtryski były wymieniane wraz z wymianą całego silnika.

Czy możecie mi powiedzieć czy takie coś jest normalnym zjawiskiem? Bo osobiście wydaje mi się, że nie jest. Pytanie tylko, jeżeli COŚ jest spierniczone, to co?

Będę wdzięczny za jakiekolwiek nakierowanie na cokolwiek :)
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-03-01, 12:31   

Jedyne co przychodzi mi do głowy to sprawdzenie podciśnień i zaworów kierunkowych.. .. jeżeli wypluwa odmą to w misce wytwarza się ciśnienie... a nie powinno
No nie powiem ciekawe..
_________________
 
     
TMsk 


Auto: RX8 TiReX
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2011
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2014-03-01, 13:28   

ja mam auto bardzo krótko i chyba 3razy wylewałem olej z oem zbiorniczków+czyszczenie przepłwyki bo zachlapało olejem.
Nie doszedłem co to jest/było ale przestałem dolewać olej na full i póki co nie wypluwa, monitoruję na bieżąco i sie okaże co będzie dalej.
ps.A tak w ogóle to dziwie się dlaczego wyplucie olejue nie powinno być wprowadzone s-powrotem do silnika, zamiast w dolot...
_________________
Nie jestem mechanikiem,więc moje wypowiedzi nie muszą być fachowe. Ale wiem, że RX8 zapierdziela jak dziki TiReX
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-03-01, 13:34   

TMsk, odmy są przed przepustnicą i wszystko przez nie leci.... jak w tej elastycznej rurce nazbiera się za dużo to spływa na filtr
_________________
 
     
Raptor 


Auto: RX8
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-01, 15:09   

a ja ostatnio po 10 tys km próbowałem coś wylać i było pusto choć jakieś tam ślady oleju w gumowej rurze był - kompresja u mnie 7.5bara :|
_________________

jeśli pomogłem kliknij
 
     
RumbleFish 


Auto: RX-8 2008 haj pałer podobno
Dołączył: 26 Lip 2012
Skąd: Vasteras,SE/Kraków
Wysłany: 2014-03-31, 12:14   

TMsk napisał/a:
ja mam auto bardzo krótko i chyba 3razy wylewałem olej z oem zbiorniczków+czyszczenie przepłwyki bo zachlapało olejem.
Nie doszedłem co to jest/było ale przestałem dolewać olej na full i póki co nie wypluwa, monitoruję na bieżąco i sie okaże co będzie dalej.
ps.A tak w ogóle to dziwie się dlaczego wyplucie olejue nie powinno być wprowadzone s-powrotem do silnika, zamiast w dolot...


To samo - miałem ślady na lejku w airboxie, na przepływce siadało i syf się kleił.
Teraz dolewam oleju do 2/3 (gdzieś wyczytałem na amerykańskim forum jakiś wywód w tym temacie), w airboxie co najwyżej jedno oczko oleju na siatce. Przepływka czysta, a kiedyś była kretówka.

Jak Stramer mierzył mi podciśnienia to też coś słabo ssały.

Cosik chyba musiało parować z komory, no bo bez jaj. Komprecha 10kkm temu 6,5 bar na starym kręciołku, więc też się może kończyć.
_________________
Honda TwinStar 1981 17KM - 2004-2013
MotoGuzzi California Classic 2010 75KM - od 2010
Mazda RX-8 2008 231KM- od 2012 :D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł