Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :) Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-10, 22:13
KajaK napisał/a:
Mi chodzi o to że nie zawsze wiemy jak te wszystkie dodatkowe składniki zachowają się przy spalaniu to raz a dwa to najechałeś na dexelie jakby bóg wie jakie zniszczenia robiła w tym silniku a to nie jest zły olej i napewno krzywdy nie robi a do tego jest relatywnie tani.
I właśnie ta tabelka pokazuje jak nadaje się 5w30 do tego silnika w naszych warunkach.
I oczywiście twierdzę, że dexelia (obecnie Mazda Original) to właśnie gówno. Powie Ci to każdy szanujący się sprzedawca oleju. Jasne ze naleję ją każdemu kto będzie chciał. I rozumie podejście... ori mazda to mazda... wiadomo. Natomiast jednak będę się opierał na doświadczeniach popartych dowodami. Nie mam zamiaru wciskać nikomu na siłę ale myślę, że argumenty mówią same za siebie....
Nie bardzo dociera do mnie jak można mówić, że jakość oleju nie ma tu nic do rzeczy. Szczególnie w silniku z tak dużą panewką i z tak luźnym pasowaniem. Jak olej klasy 5W może zapewnić tak duży i gruby film olejowy ?? Przecież to są oczywiste fakty znane każdemu mechanikowi.
Auto: Mazda RX8 / Volvo S60 2.4 Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Maj 2013 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-06-10, 22:50
Hmmm... o ile Was dobrze rozumiem to podsumować można:
- Dexelia 5W30 - dobry, tani
- Motul 10W40 - lepszy, drogi
A kwestią sporną jest tylko czy różnica w cenie jest warta stosowania?
Pomijając kwestie finansowe - lepiej lać 10W40? Gorzej? Bez różnicy?
Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :) Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-10, 22:57
KajaK napisał/a:
Gronek, Szukasz dziury w całym... Po co martić się o panewki skoro padają w jednej na 20 może na 50 a w pozostałej reszcie przypadków padają inne rzeczy. No ale jeżeli uważasz, że najważniejszą funkcją oleju w tym silniku jest smarowanie panewek to życzę Ci powodzenia na Twojej dalszej drodze mechanika silników Wankla
A dziękuję.. Powoli do przodu Nie pali się Wszystko jeździ
[ Dodano: 2014-06-10, 22:58 ] pnejman, 10W Szczególnie jak lubisz depnąć. A reszta jak rozmawialiśmy
pnejman, tak naprawdę nie wiemy czy jest aż taka róznica. Trzeba by od nowości jedną mieć rx8 na oleju dexelia, a 2ga na motulu i tak przy 100k rozebrać silnik zobaczyć, który silnik jest w lepszym stanie.
Z 2giej strony to nie przypadek, że mazda stosuje akurat dexelie inżynierowie pracowali kilka lat nad wanklem i dobrali olej odpowiedni do tego silnika.
Sam jezdziłem na motulu 5w40 i silnik się nie rozleciał. Teraz jezdze na dexelii i też do tej pory się nie rozleciał. Więc moim zdaniem każdy niech leje co chcę, nikt do nikogo nie zmusza.
Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :) Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-10, 23:10
Wojtex16, Inżynierowie to pracowali ale w biurze finansowym Ale z tym masz rację, że każdy leje co chce. Pamiętaj tylko, że tu nie rozbiega się czy motul, dexelia, castrol, mobil czy Bartek Chodzi o lepkość i zdolniość do wytworzenia odpowiednio grubego i wytrzymałego filmu olejowego. Jak sobie pyrgasz bez pałowania to faktycznie szkoda kasiory.
Napisałeś że na 5w sie posypało a potem na dexelii też 5w... A tu debata jest nad 10w
Ja mam akurat Motula ale są też inne.
Są z resztą linki, informacje, firmy dzielą się doświadczeniem
Wnioski każdy wyciągnie swoje i zaleje co chce
Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :) Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-11, 06:47
KajaK napisał/a:
Robisz z siebie pośmiewisko stary. Jaka wcześniejsza konstrukcja mazdy padała przy 100 000km ?? Czyba 10A bo renesis jest najmniej wytrzymałym silnikiem z 13B jaki kiedykolwiek powstał.
Czemu? Bo ma 2mm apexy side wydechy i kilka innych debilnych rozwiązań.
KajaK napisał/a:
powinieneś wiedzieć, że konstrukcja renesisa jest taka, że czy tam nalejesz trawola czy motula to on i tak przelata około 100kkm. Czy to będzie 90 czy 108 000km to moim zdaniem żadna różnica bo od 80 on i tak już dogorywa. Nie da się cudownie wydłużyć życia tego silnika bo on jest źle zaprojektowany u podstaw. Olej można lać jaki się chce byleby nie produkował nadmiernych nagarów. Dexelia jest sprawdzona więc nie widzę żadnego sensu podejmowania ryzyka. Znam jeden przypadek rx8 która od nowości lata na motulu. Silnik rozpadł się przy 120 000km. Olej wymieniany co 5-8 000km. Walizka kasy wyrzucona w błoto.
KajaK napisał/a:
Wojtex16, masz racje inżynierowie z Mazdy wiedzieli co robią.
Ktoś tu znowu sam sobie zaprzecza
Nie no fajnie że znalazłeś oryginalną dexelię 0w30
Fajnie też, że podajesz wybiórczo ludziom informacje aby tylko wyszło na twoje
Oj Panowie, Panowie Mniej negatywnego marketingu proszę Kontynuując OT, leję do FD Royal Purple, 20W50 Wybór oparłem o doświadczenia amerykanów użytkujących podobne specyfikacje do podobnych celów. Mazda do FD zaleca 10W30.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach