Auto: RX-8 LP '08 Revolution Pb/LPG Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2013 Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-04-03, 18:48
Gronek napisał/a:
https://www.facebook.com/video.php?v=1588631304737784
A taki ????
Słabo mi się zrobiło...
Moja RX8 jeździ ze mną już półtora roku, jakieś 20 tys. km na lpg. Strojona przy okazji każdego przeglądu po AFR.
Może te dane dadzą Wam jakiś ogląd na działanie gazu na silnik Wankla: mierzyłem u Stramera kompresję zaraz po zakupie (wiem, wiem, grzech, że po, a nie przed, ale ja nie o tym). Mierzyłem ponownie jakiś miesiąc temu, przy okazji wymiany wszystkich płynów, też u Stramera. Wyniki (przebiegi podaję zegarowe, nie mam pojęcia czy nie było kręcone przede mną):
Rocznik 2008, 192KM, Europejka.
wrzesień 2013 - 43 tys. km - 7.5, 7.0 bara przy 267 RPM
marzec 2015 - 62 tys. km - 6.5, 6.5 bara przy 230 RPM
Duży spadek? 1 bar na jednym rotorze. Ale po przetransponowaniu do tych samych RPM wychodzi, że różnice w kompresji na obu rotorach są rzędu 0,3 bara, i to na plus i na minus. Więc wsadzam to w granice błędów pomiarowych. Chyba, że coś kiepsko interpretuję? Tabelki stąd: http://www.rxklub.pl/rxfo...light=kompresja
Auto: RX-8 LP '08 Revolution Pb/LPG Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2013 Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-04-03, 23:22
Sztuk: jeden, nie wypruty jeszcze.
Wiem, do czego zmierzasz. Nie jestem specjalistą, mechanikiem (z którym na pewno lepiej by Ci się dyskutowało ), ale staram się być świadomym użytkownikiem i coś tam się cały czas uczę.
Wskazania sondy za katalizatorem będą przekłamane, ale całe clou strojenia instalacji LPG to ustawianie jej pracy względem pracy na PB. A sonda na PB tak samo jest wetknięta za katalizatorem, więc jej wskazania są wówczas również przekłamane.
Poza tym wydaje mi się, że dodatkowe wskazania z sondy wetkniętej w zadek dają większą szansę na poprawne ustawienie czasów wtrysków gazu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach