Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: boletz
2014-11-23, 23:17
Czy ten olej jest dobry do Mazdy RX8?
Autor Wiadomość
Wojtex16 


Auto: Mazda RX-8 40th Anniversary Edition
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-08-01, 15:44   Czy ten olej jest dobry do Mazdy RX8?

Witam,
Jakieś 1,5 tygodnia temu kupiłem mazdę rx-8. Przed sprzedażą niemiec wymienił olej i filtr oleju w samochodzie. Na dolewkę dostałem taki olej: Motul 300V 5w40, jak na zdjęciu poniżej:


Związku z tym zastanawiam się czy można na nim jeździć? Czy nie niszczy silnika?
Dane techniczne oleju na stronie producenta:
http://www.motul.com/pl/p...630?f[range]=25

Zastanawiam się czy lepiej zmienić na olej Dexella, czy na motul mogę spokojnie użytkować autko?
 
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2013-08-01, 17:45   

lej dexelię tylko nie do DPF ;-)
_________________
 
     
RobertoX-8 
Moderator


Auto: Był RX-8 HN 6-gear '05 / jest Collka TS
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lip 2012
Skąd: Stąd
Wysłany: 2013-08-01, 21:13   

Gronek, jak wygląda ten do DPFa?
_________________
マツダ
ズーム - ズーム
 
     
Sqad 


Auto: Donatan 125
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Lut 2012
Skąd: --
Wysłany: 2013-08-01, 21:49   

tak samo tylko ma dopisane na bańce DPF
_________________
www.rx-klub.pl
 
     
RobertoX-8 
Moderator


Auto: Był RX-8 HN 6-gear '05 / jest Collka TS
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lip 2012
Skąd: Stąd
Wysłany: 2013-08-01, 22:01   

Dzięki. Myślałem, że może kolor chodzi czy jak.
_________________
マツダ
ズーム - ズーム
 
     
franek_92 

Auto: RX-8
Dołączył: 02 Sty 2012
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2013-08-01, 22:37   

Wojtex16, na 5w40 długo nie polatasz;/ lej ten sam olej tylko 5w30. Ja na nim śmigam i jest ekstra. Motul 300v 5w30 jest sporo lepszy od dexelii.
_________________
Rotary Inside
 
     
franek_92 

Auto: RX-8
Dołączył: 02 Sty 2012
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2013-08-01, 23:14   

lepiej się wkręca na obroty i zostawia mniej syfu... ale ty ciągle swoje dexelia i dexelia....
widziałem silniki po 40 tys na dexeli które były rozwalone....
15kkm i kompresja jest cały czas taka sama
a nie chcesz ty wejść do środka i poobserwowac?
_________________
Rotary Inside
 
     
Wojtex16 


Auto: Mazda RX-8 40th Anniversary Edition
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-08-02, 00:12   

O cholera :-( Ja już na tym oleju jakieś 500km przejechałem :-/ No nic trzeba szybko zmienić na dexelie.
 
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2013-08-02, 08:01   

RobertoX-8 napisał/a:
Gronek, jak wygląda ten do DPFa?

Do DPF jest z fioletową lub zieloną naklejką i ma napisane DPF a zwykły z zieloną.......większość sprzedawców wciska i mówi "Paaaanie to nie ma znaczenia... jeszcze lepiej się sprawuje" na marginesie w stanach stosują 5w20 nonsynthetic oil tłumacząc, że nie reaguje agresywnie z uszczelnieniami niemetalowymi.
_________________
 
     
franek_92 

Auto: RX-8
Dołączył: 02 Sty 2012
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2013-08-02, 11:57   

KajaK napisał/a:
franek_92, Skąd wiesz, że mniej syfu zostawia?
Jak możesz polecać komuś olej syntetyczny do Wankla skoro wiadomo, że do nie przerobionego Renesisa trzeba lać mineralny??

Opowiadasz bzdury... oboje wiemy, ze silnik jest czuły na dupowatą jazdę. Motul jest olejem sporotwym i z forum jeszcze pare osób jeździ na tym oleju i jakoś nic się nie dzieje. Jak już Ci powtarzałem oba oleje są ok(mówię to bo na nich jeździłem) o castrolu i elfie słyszałem złe opinie tylko, a ważne jest użytkowanie silnika(poraz kolejny muszę się powtórzyć- wielu jeżdzących na dexelii nie dojechało nawet do 70kkm.
Ogólnie rzecz ujmując znasz się na rzeczy, ale czasami piszesz takie bzdury, że ręce opadają.
(Żebym nie był gołosłowny- odradzasz zakup nowej rx-8 tej po lifcie bo:
-nie ma części blacharskich
-nie ma części silnikowych
-bo mi się nie podoba...
-itp.
Odradzasz 20B bo:
- nie ma części
-bo nikt tego w pl nie ma
-bo nigdy tego nie widziałem/jeździłem
Jakby wszyscy tak na to patrzyli to w Polsce byłyby 2 Mazdy na krzyż.
Pozdrawiam.
Ps.Nie chciałem Cię urazić, ale nie powiesz mi, ze nie mam racji w tym, ze najbardziej silnik dostaje po dupie jak jest ch*jowo użytkowany. I nie chce już dłużej ciągnąć tej jałowej dyskusji ba zakończenie powiem tylko tyle, ze motul zostawia mniej nagaru niż uwaga DEXELIA. Bo sam mówiłeś, pamiętam, ze po dexelii też widziałem strasznie zasyfione nagarem silniki.
_________________
Rotary Inside
 
     
karol11 


Auto: RX8 GRAND TOURING
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Paź 2011
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-08-02, 12:09   

franek_92, z tego co pamiętam to nikt nie doradzał zakupu tej po lifcie a R3 z tych powodów co napisałeś. I komu padł silnik przed 70k? To chyba przed zakupem ten musiał mieć cofania licznik. A Gronek czy Kajak wiem że nie jeden silnik widzieli od środka i nie mówią o teorii a z praktyki jak to wygląda

[ Dodano: 2013-08-02, 12:13 ]
Sam jeździłem na Motulu ale GSXR 1000 i do scigacza go polecam ale do rexa to chyba nie koniecznie tym bardziej że nie jest jakoś tańszy
_________________
http://www.rxklub.pl/rxforum/viewtopic.php?t=1894
 
     
franek_92 

Auto: RX-8
Dołączył: 02 Sty 2012
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2013-08-02, 12:21   

karol11, Kajak też mówił, ze jak masz zimą masło na bagnecie, to jest to koniec silnika itd. oraz zapraszał na remont.
Syntetyki przewyższają oleje mineralne i półsyntetyczne pod każdym względem. Mogą pracować w wyższej temperaturze oraz większych naciskach na smarowane powierzchnie niż minerały czy półsyntetyki. Poprzez ich odporność na wysokie temperatury nie odkładają się w postaci nagaru na wewnętrznych częściach silnika, co wydłuża jego żywotność. Nie jest tańszy mówisz, a który samochód sportowy jest tani w utrzymaniu?
karol11 napisał/a:
I komu padł silnik przed 70k?

Nie wiem ile masz w swoim, ale od dziś jeździj nim tylko do 2,5 rpm. Zobaczymy ile pojeździsz.
To znaczy, że nie kupisz sobie R3 bo jest mało częsci albo są drogie. Jakby każdy tak robił to niebyło by nigdzie, zadnego gtr'a, skyline, lfa ani nic innego.
_________________
Rotary Inside
 
     
karol11 


Auto: RX8 GRAND TOURING
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Paź 2011
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-08-02, 12:29   

franek_92, jeśli chodziło tańszy to olej a nie całą eksploatację auta. Ja mam ok 33k i pokaż choć jeden silnik przed 70k który padł nie z innych powodów tylko dexeli tak napisałeś

[ Dodano: 2013-08-02, 12:39 ]
Z tego co pamiętam to nikt nie odradzal zakupu a uświadamial z czy to się wiąże. Jak ktoś planuje zakup auta to jest dorosły i sam policzy wszystkie za i przeciw. A ją bym nie kupił R3 bo mi z niej podobają się tylko fotele:-) A za różnice w cenie strzelił bym sobie turbo :-)

[ Dodano: 2013-08-02, 12:52 ]
To tak jakby ktoś mnie pytał czy kupić Ducati, to choć bardzo mi się one podobają itd to chcąc być szczery trzeba powiedzieć że z serwisem i częściami może mieć problem. A jak to kogoś nie zniechęca to niech kupuje bo im więcej fajnych samochód i motocykli na ulicach tym lepiej

[ Dodano: 2013-08-02, 12:58 ]
franek_92, powiedz tak szczerze ile widziałeś osobiście silników rozebranych na części? Tych po dexeli i innych olejach?
_________________
http://www.rxklub.pl/rxforum/viewtopic.php?t=1894
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2013-08-02, 13:47   

[quote="franek_92"]
KajaK napisał/a:
franek_92,
motul zostawia mniej nagaru niż uwaga DEXELIA. Bo sam mówiłeś, pamiętam, ze po dexelii też widziałem strasznie zasyfione nagarem silniki.

Chciałem dodać, że podstawa to paliwo i głównie z niego jest nagar :mrgreen:
_________________
 
     
Wojtex16 


Auto: Mazda RX-8 40th Anniversary Edition
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-08-02, 13:56   

Umówilem się jutro na wymianę w ASO Mazdy Pro-Moto w Katowicach :-)

ps. Jak myślicie jak wygląda ten silnik po przejechaniu jakieś 500km na tym motul? Może jeszcze nie wytarły się uszczelniacze?
Ostatnio zmieniony przez Wojtex16 2013-08-02, 15:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł