Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: boletz
2014-11-24, 10:40
Koszt utrzymania Madzi
Autor Wiadomość
Kabi 

Auto: Z4 E85
Dołączył: 10 Sty 2010
Skąd: pl
Wysłany: 2010-01-10, 13:03   Koszt utrzymania Madzi

Witam! Jestem młodą osobą realnie mierzącą siły na zamiary. Początkowo planowałem zakup nissana 350z, jednak cena 60 tysięcy złotych na chwilę obecną jest zaporowa. Jako "tańszą alternatywę" znalazłem Mazde RX-8 - samochód sportowy, praktyczny, oryginalny i ładny. Mówiąc "tańsza alternatywa" mam na myśli cenę zakupu. 40-45 tysięcy za samochód z rocznika 2003/2004 to dość atrakcyjna cena. Dlatego chciałbym się Was Drodzy Klubowicze zapytać o parę spraw:

1. Czy warto kupować najtańsze mazdy (40-45 tys. zł) z rocznika 03/04? Czy pierwsze madzie mają jakieś wady, naprawione dopiero w późniejszych modelach?

2. Jak jest z dostępnością i cenami części do Mazdy RX-8?

3. Jakie są różnice między Madzią amerykańską a europejską?

4. Czy na podkarpaciu znajduje się jakiś serwis który "ogarnia" RX-8?

5. Awaryjność, koszty utrzymania Madzi - co moglibyście powiedzieć na ten temat?


Pozdrawiam serdecznie i z góry przepraszam, jeśli odpowiedzi na moje pytania (mniej, lub bardziej aktualne) znajdują się w innych tematach. W międzyczasie, czekając na Wasze odpowiedzi będę w dalszym ciągu penetrował forum =)
 
     
mark 

Auto: rx-7 szukam, rx-8 sprzedany
Dołączył: 16 Maj 2009
Skąd: Lodz
Wysłany: 2010-01-10, 13:24   

350z jest lepsze bo nie musisz co tankowanie sprawdzac poziomu oleju:) a rx-8 jest dobre jak sie ma male dzieci :D lepiej poczekaj i uzbieraj do europejskiej 350z
 
     
Retro 


Auto: RX-8 GT
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2010-01-10, 13:25   

Uh... temat rzeka stary :)

1)"czy warto" to pytanie dość ogólne i względne, ciężko na nie odpowiedzieć.
Na forum ktoś pisał w jakimś temacie odnośnie akcji serwisowych w starszych modelach Mazdy z rocznika 2003/2004 ( http://www.rxklub.pl/rxforum/viewtopic.php?t=277 ) - jednak ja nie słyszałem, żeby ktoś narzekał na te elemnty.
Nie słyszałem, zeby komuś się połamały wachacze czy przeciekał bak itd.
Jednyne na co można narzekać to moim zdaniem rozrusznik w starszych modelach.

2)Nie ma problemu z dostępnością. Sporo rzeczy jest na allegro, wszystko jest w ASO - nawet do amerykańskich wersji. Za to ceny są z kosmosu ;) Oprócz filtra oleju (20 zł) i filtra powietrza (160zł) wszystko inne ma ceny porónywale z częściami Mercedesa czy BMW.

3)O tym też już było ;) http://forum.mazdaspeed.p...ighlight=wersja

4)Nie wiem

5)Awaryjność ? Praktycznie żadna - ja mam swoją 1,5 roku i nic się w niej jeszcze nie zepsuło. Jeżeli dbasz, wymieniasz płyny, pilnujesz oleju to będziesz jeździł. A jak ją potraktujesz jak zdezelowanego golfa to odpałci się tym samym.
Koszty utrzymania ?:) porównywalne z Lancerem Evo czy Imprezą STI

Zanim kupisz przeczytaj: RX-8 VS 350Z , Mazda RX-8 FE
_________________
Rotary Inside
Hurt paliw
 
 
     
Kabi 

Auto: Z4 E85
Dołączył: 10 Sty 2010
Skąd: pl
Wysłany: 2010-01-10, 14:13   

Dzięki Wam chłopaki za odpowiedzi :) Jeśli chodzi o awaryjność najbardziej boje się tej wymiany silnika Q_Q

Ps. Retro widzę, że cięty jesteś na te przysłowiowe golfy hehe =)
 
     
Retro 


Auto: RX-8 GT
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2010-01-10, 14:42   

Jak kupisz w dobrym stanie i będziesz dbał to się nie ma czego bać.

Na allegro za 5k-8k można kupić używany a nowy kosztuje 16k w salonie z tego co pamiętam więc nie ma tragedii ;) Do Subaru kosztuje 25k :P
_________________
Rotary Inside
Hurt paliw
 
 
     
wOOx 


Auto: VW Scirocco 1.4 2.0,CR-V i-CTDi Felicja 1.3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-01-10, 14:45   

Pytanie zasadnicze ile Ci zostanie rezerwy po zakupie auta :) I czy nie razi Cie to ze auto pali naprawde duzo? Bo to tez koszty utrzymania. Porownywac z 350Z mozesz zalezy jakie kategorie sa dla Ciebie najwazniejsze...
 
 
     
Deniorek 


Auto: RX-8 [Lighting Yellow] High-Power
Dołączył: 17 Lip 2009
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-01-11, 09:54   

Ja również wybierałem między 350Z, a Rexem (jeszcze było parę innych kandydatów, ale tych to w ogóle wystarczy przemilczeć). 350Z przegrał na nie mal każdej linii, w tym i tej cenowej. Bo autem lepszym nie jest, a mimo wszystko trochę trzeba było na niego wtedy wyłożyć. Tak zostało do dzisiaj (różnica tych samych roczników 10-20 tysięcy zł) jeśli chodzi o 2004. Potrzebowałem chociażby tych małych, ale istniejących dwóch miejsc z tyłu. Prowadzenie w RX-8 lepsze niż w 350Z (w zetce czujesz się jak w ołowianym klocku). Jeżeli kiedyś ktoś narzekał na plastiki w RX-8 to chyba nie siedział w 350Z. :) Temat rzeka. Nawet mógłbym ci przytoczyć opinię Clarksona. Kiedy testowali dwa te auta na torze osiągnęły identyczny wynik 1.31.8 (jako ciekawostka: w tym samym odcinku BMW M3 też miało identyczny wynik :) ). Clarkson stwierdził jednak, że Mazda RX-8 tańsza w salonie o 2000 GBP jest bardziej praktyczna i daje więcej zabawy podczas jazdy niż Nissan.

Co do awaryjności, mam Rexa salon 6/2004, przebieg 64100 km i nic się z nim nie działo. Kompresja silnika stoi wysoko, auto normalnie odpala, odpukać bo totalnie zero problemów. Tylko przeglądy. No i paliwo i olej. :) I inne zachcianki (akcesoria, dodatki itp.).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł