Czy jest ktos w stanie powiedziec dlaczego rex wydmuchuje mi plyn chłodniczy rurką od zbiorniczka wyrównawczego? Dzis uzupełniłem znowu płyn i po przejechaniu 10km wydmuchalo mi 4/5 na asfalt...
byłem na warsztacie to jako diagnoze uslyszalem ze jest to nieszczelny korek, aczkolwiek niedawno byl wymieniany i widze ze wydmuchuje go inna strona a nie spod korka, rozłączone mialem jakies wtyczki od chłodnicy, po spięciu ich na zegarach nieustannie swieci sie kontrolka chłodnicy, probowalem rozeznac problem w internecie i jedyne co znalazłem to to:
Auto: RX8 High Niuter ! Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Mar 2011 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-26, 19:18
mi też trochę wydmuchuje tą rurką , ale nie takie ilości jak Ty piszesz , korek też zmieniłem i dalej jest to samo , ale u mnie kontrolka od chłodnicy się nie pali... też bym chciał ten głupi problem ale jednak problem rozwiązać
A mnie nic nie wydmuchuje;)Korek szczelny.Obawiam sie że u Ciebie Gieff będzie coś nie tak z płaszczem wodnym skoro po 10km wywala tyle płyny.Ciśnienie sie robi w układzie??
Auto: RX-8/ CBR Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2012 Skąd: W P N
Wysłany: 2014-05-26, 22:22
Mi też nic nie wywala, można by spróbować z mocniejszym korkiem bo seryjny chyba 0,9bar
a były jeszcze 1,1bara, ale to taka rzeźba raczej bo skoro dawali 0,9 to chyba tak być powinno.
Jest na to sposób, sprawdzić obecność gazów spalinowych w układzie chłodzenia. Są specjalne odczynniki które to pokazują.
Cena duża i nieduża ale chociaż wiadomo co dalej.
http://sklep.intercars.co...earch=seavs0061
Auto: RX-8/ CBR Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2012 Skąd: W P N
Wysłany: 2014-05-26, 22:35
To lipa. Ja mam 0,9 i raczej nic nie ucieka bo nie zaglądałem tam xxx czasu.
Raz zaglądałem bo lampka mi się zapaliła ale to był wyciek, dolane i spokój już z rok czasu,płyn jest lampka się nie zapala.
Pewnie wali ciśnienie ze spalin w układ chłodzenia.
Umnie raz wywaliło płynu, ale tylko, że za dużo wlałem przy wymianie. A tak nic nie ubywa ani czy wylać to nic się nie dzieje. Natomiast co do tej kontrolki płynu chłodniczego to u mnie się czasami zapalała, ale tylko na wysokich obrotach jak się ciśnie. Jedni jezdzą z świecącą kontrolką, a inni odłączają czujnik (ja odłączyłem, bo i tak mam w normie i nic nie ubywa, ale przy każdym sprawdzaniu oleju sprawdzam stan płynu dla spokoju).
Czasami pomaga rozebranie i przeczyszczenie tego zbiorniczka, ale czy po jakimś czasie się znów nie zapali.
A jeżeli problem jest z najgorszy z możliwych czyli problem z uszczelkami housingów i są przedmuchy do układu coolanta to czy taki eksperyment pomoże:
, - odkręcić korek od zbiornika wyrównawczego tylko na zimnym sil., zalać prawidłowy poziom płynu, nie zakręcać korka, zapalić silnik, nagrzać go, na nagrzanym , na biegu jałowym dodać klika, kilkadziesiąt razy gazu ostro i zobaczyć jak zachowuje się w czasie dodania gazu powierzchnia płynu w zbiorniczku (dwie osoby) – bulgocze, wzrasta jego poziom ect. I czy uspokaja się po odpuszczeniu gazu – jeżeli nic się nie dzieje to albo obieg płynu jest tak pokręcony że „przedmuch” nie dociera do zbiornika albo nie jest to przyczyną
Auto: RX-8 Black 2006
Dołączył: 24 Lip 2013 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-27, 08:02
Nie wiem jak to wygląda w wanklu ale brat w 1.9tdi miał tak samo.
Wywalało mu płyn chłodniczy przez wężyk przelewowy (jeździł z butlą cały czas w bagażniku). Korek był ok, chłodnica też całość układu chłodniczego sprawna. Płyn był czysty więc olej się nie przedostawał.
Autko poszło na warsztat i okazało się, że uszczelka pod głowicą przepuszczała ciśnienie i dlatego wydmuchiwało płyn chłodniczy.
Auto: RX-8/ CBR Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2012 Skąd: W P N
Wysłany: 2014-05-27, 12:39
Dziś będę miał ten zestaw o którym pisałem wyżej bo mam też zagadkę podobną u klienta w focusie.
I grom go wie czy zwalać głowicę czy nie, pchać go w koszta czy nie.
Po badaniu postaram się napisać czy i jak to działa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach