Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: boletz
2014-11-23, 23:26
Dexelia vs. inn olej
Autor Wiadomość
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-05, 14:31   Dexelia vs. inn olej

W ofercie mamy najwyższej jakości produkty firmy MOTUL, której chyba nie trzeba reklamować.
Jak wiadomo na całym świecie najczęściej stosowanym i zalecanym olejem do naszych rotorów jest Syntetyczny 10W40. Niestety zalecana przez producenta "tłusta woda" 5W30 to najgorsze co może się przydarzyć temu silnikowi.
U nas wymienisz olej na sprawdzony w wyścigowych warunkach produkt z serii CHRONO.
Oferujemy także oleje do skrzyń biegów, dyferencjałów, środki zabezpieczające układ paliwowe i usuwające nagar, płyny hamulcowe do jazdy codziennej oraz profesjonalne o podwyższonej temperaturze wrzenia.
Pełna gama produktów MOTUL do wszystkich marek samochodów oraz motocykli i łodzi.
Zapraszam na PRV MAIL LUB PROSZĘ DZWONIĆ
_________________
Ostatnio zmieniony przez Pit 2014-09-15, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-05, 16:44   

eXe, czasem nie zawsze :) Musisz postudiować jeszcze troszkę :) 10w40 to nie jest wyznacznik czy olej jest syntetyczny czy nie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy

polecam lekturę
_________________
 
     
eXe 


Auto: 20B
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2013
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2014-06-05, 16:49   

Gronek hehe, może i tak, zwracam honor :)
najczęściej się spotyka wszędzie że 5W to syntetyk a 10W to połówka a tu widać takie coś ;)
 
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-05, 19:26   

Wojtex16, pytałeśw temacie o 5w30 to raz a dwa to ciągle szukamy sprawdzonych rozwiązań polepszających i wydłużających życie silnika. Ciągle ich szukamy i ciągle je znajdujemy. ;-)

Rok temu jeszcze nie miałem zapłonów 2 razy mocniejszych i conajmniej 3 razy żywotniejszych.... teraz mam ...niedługo wstawię i to. Trzeba się rozwijać :)

KajaK, nie wiem co ma dolar do teorii popartych praktyką ale Ty pewnie wiesz :)
_________________
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-06, 00:24   

sierus, niestety olej parametrów 5w30 nie jet w stanie wytworzyć trwałego filmu olejowego na tak dużej panewce jak w 13b ... Dodając do tego "jakość" Elfa ( Czyli dexelia lub obecnie Mazda Original) mamy przepis na zabicie silnika. Oczywiście pyrgając od świateł do świateł nie doprowadzimy do ekstremalnych warunków ale w przypadku takiego użytkowania można stosować 10w40 półsyntetyk a nawet 15w.

PODKREŚLAM CO ZAUWAŻYŁ Wojtex16,
zawsze kazdy święcie wierzył w dexelię (ja też)... przecież producent się nie może mylić :) .... Wystarczy poczytać, pooglądać, popisać z panami którzy zajmują się ty fachem od lat.
Mogę was zapewnić, że każdy produkt, który wam polecę jest sprawdzony opinią użytkowników oraz warsztatów które rotorki mają w małym palcu o wielu wielu lat. Nie wspomnę o moich eksperymentach na hamowni.
Drążymy i drążyć będziemy....

[ Dodano: 2014-06-06, 00:32 ]
A tak BTW to nasze nowe dzieciątko :)
O kosztach i efekcie na pewno wypowie się właściciel....... Jak tylko mudostarczymy "księżniczkę " ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=VxB59h9ZLRQ
_________________
 
     
Raptor 


Auto: RX8
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-06, 10:22   

Gronek a jak z nagarami przy tym motulu ?
_________________

jeśli pomogłem kliknij
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-06, 10:36   

Raptor, naturalnie mniej...
Przepraszam ale nie chce mi się przeklepywać więc wstawię cytat..

Klasyfikacja lepkościowa olejów silnikowych[edytuj
Na opakowaniu każdego oleju silnikowego można znaleźć oznaczenie lepkości według SAE (Society of Automotive Engineers). Klasyfikacja SAE dzieli oleje na podstawie parametrów użytkowych. SAE wyróżnia 11 klas lepkości:

6 klas zimowych oznaczonych liczbą i literą W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
5 klas letnich: 20, 30, 40, 50, 60
Klasy zimowe ustalone są według następujących czynników:

maksymalna lepkość, jaką osiągnąć może olej w danej ujemnej temperaturze
graniczna temperatura pompowalności
minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
Klasy letnie natomiast wg:

minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
maksymalna lepkość w temperaturze 100 °C
minimalna lepkość w temperaturze 150 °C i obciążeniu ścinającym równym 106 1/s (HTHS)
W przypadku olejów całorocznych muszą być spełnione kryteria dotyczące części letniej i zimowej. Symbole liczbowe nie mają żadnego związku z rodzajem oleju. W przypadku olejów syntetycznych z bazami grupy IV i V występują oleje zarówno 0W20, jak i 25W50, tak samo w przypadku olejów mineralnych występują w zakresie lepkości takim samym jak syntetyczny. Potoczne odczytywanie olejów np. 5W40 jako syntetyczny, 20W50 jako mineralny jest błędem, gdyż lepkość nie mówi nic o jakości oleju i informacji z jakiej grupy pochodzi.


to jest jednak 100% syntetyk wysokiej jakości. Najlepiej lać na każdy zbiornik środek usuwający nagar. Prosta i niedroga metoda na utrzymanie silnika w czystości. Mam taki w ofercie Motula ale można śmiało używać na przykład STP, który jest dostępny na każdej stacji benzynowej
_________________
 
     
Raptor 


Auto: RX8
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-06, 16:00   

te STP (przynajmniej jak stosowałem ten do benzyny - bez LPG w moim 206) to wlewa się chyba cały na zbiornik paliwa

@Gronek

a Valvoline VR1 5W50 ? też pełny syntetyk i parametry zbliżone/minimalnie lepsze od tego Motula ?
_________________

jeśli pomogłem kliknij
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-06, 17:25   

Raptor, to też bardzo dobry i gęsty olej zapewniający maxymalną ochronę i można powiedzieć pancerny film olejowy... tutaj jest jedno ale ... mamy jeszcze wtryski które nie rozpylą prawidłowo tak gęstego oleju i temu 10w40. Chyba że zastosujemy zewnętrzny zasobnik dostarczający oddzielny olej do OMP. Wtedy do zasobnika lejemy 10w40 a do miski możemy lać olej o końcówce 50. W sumie rozwiązanie prawie idealne :)

teraz wypadało by żeby cała ta gadka wylądowała w temacie jaki olej
_________________
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-10, 09:03   

Heheh nie będę dyskutował z głównym hejterem tego forum bo jak narazie sam nic nie udowodnił poza tym że palnął sobie pare fotek w Japonii. Akurat to co pisze ten człowiek udowadnia tylko jak bardzo jest zacofany w temacie , jak bardzo przeszkadza mu konkurencja i jak bardzo chce oczernić każdy projekt czy człowieka żeby wylansować się na pana mundrego. Dlatego miękkim kalafiorem mi wisi co tu zostanie przez naszego doktora naskrobane. Widać jest mądrzejszy od Pettit racing i jeszcze kilku firm
http://www.pettitracing.com/general-information-8/
Polecam poczytać.
Nikt tu żadnej ameryki nie odkrywa ;-)
Pozdro.....
_________________
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-10, 10:14   

http://www.rotaryrevs.com...build-explained
Ci pewnie też się nie znają i mydlą oczy ....
niżej napisane warranty ... warunki gwarancji....

O kurde mazdatrix..... chyba też
http://www.mazdatrix.com/faq/synthetc.htm

O kurde po co oni to sprzedają skoro to nie ma znaczenia ???
http://www.mazdatrix.com/q-supply.htm

Nie wiem może ktoś z was tam znajdzie 5w30 bo ja jakoś nie mogę..... serio
_________________
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-10, 18:58   

życia apexów nie wydłużysz... od tego są płukanki i dodatki do paliwa... Tutaj się rozchodzi o panewy. 5w30 tworzy bardzo łatwo zrywalny film olejowy. Jak wyglądają panewy nawet po małych przebiegach to chyba nie muszę Ci tłumaczyć.
Lejąc taki olej zabezpieczasz silnik przed ich uszkodzeniem... w skrócie jak to w każdym aucie... jak depczesz to by wypadało by zalać coś lepszego i sprawdzonego.
Wolna wola użytkownika :) Mam i olej Mazdy ile chcesz bo wiele osób chce taki i koniec.

[ Dodano: 2014-06-10, 19:01 ]
KajaK napisał/a:
Niechce się kłucić na temat oleju bo to nie ma sensu

Czemu nie ma ... każda wymiana zdań ma sens ...oby na poziomie i oby z argumentami bo takie nie bo nie trochę brzmi dziecinnie
_________________
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-10, 19:05   

karol11, Pod koniec przyszłego tygodnia mam dostawę i będzie
_________________
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2014-06-10, 19:19   

KajaK, to jest 10W40 100% Syntetyk olej czysto się spala a specjalnie masz wyżej link do głupiej WIKIPEDII gdzie jest jasno podkreślany błąd interpretacji oznaczeń. oznaczenie 10w40 nie jest wykładnikiem ani jakości oleju ani czy jest zrobiony ze składników syntetycznych, półsyntetycznych czy mineralnych. Jak pogrzebiesz do znajdziesz że Mazda original to od kilku lat elf. Bo jak wiadomo dexelia to już przeszłość.
Ten armageddon, który oglądaliśmy faktycznie był ciekawy ale okazuje się, że notorycznie padające katalizatory a w pierwszym rzędzie niezadbany zapłon powoduje niedopalanie mieszanki. Większość niestety na upartego jeździ na trafionych cewkach aż padną na amen.
_________________
 
     
MATi 


Auto: RX8 High Niuter !
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Mar 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-10, 19:47   

5W30 a 10W40 to klasa lepkość itd, tak na prawdę to różnica jest minimalna 10W40 jest ciut gęstszy lepiej chroni silnik i jest lepszy do pałowania bo film olejowy wytrzyma wyższą temperaturę , 5W30 szybciej po odpaleniu dociera do silnika ale w wysokiej temperaturze film olejowy jest gorszy , olej jest bardziej "oszczędny" jeśli można to tak nazwać , także 10w40 na lato a 5W30 na zimę , ale z racji że u Nas zimy nie mają po -50 to 10W40 można stosować jako olej całoroczny , oba są syntetyczne więc mają zbliżoną baze estrową

w Polsce jest nawet 15W60 dostępny syntetyk ale jak ktoś nie upala to tylko więcej zaszkodzi niż pomoże

http://www.topendpower.pl...rsport++5l.html
_________________
High Niuter
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł