Poprzedni temat «» Następny temat
Nie samym rotrem człowiek żyje.
Autor Wiadomość
Mike 


Auto: RX-8 Haj Pałer, Pasiak B5
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lip 2010
Skąd: Opo
Wysłany: 2015-02-27, 19:53   Nie samym rotrem człowiek żyje.

Czas leci, świat się zmienia a wraz z nim motoryzacja i samochody produkowane z myślą o ludziach z oktanami we krwi ( no bo przecież nie będziemy tu pisać o nowym fiacie panda, czy peżocie milion trzy ;) ). Jakiś czas temu podczas dyskusji na forum (nie pamiętam czy tym, czy tamtym ;) ) ktoś napomniał, że obecnie nie produkuje się już prawdziwych sportowych samochodów, lub jak kto woli samochodów dla motomaniaków, ja osobiście się z tym nie zgadzam, jest obecnie na rynku wiele samochodów które zadowolą nie jednego motomaniaka, oczywiście, jeśli ktoś szuka surowej mocy, bez komfortu miliona gadżetów systemów bezpieczeństwa to może mieć problem, ale na przykład Alfa romeo 4C powinna sprostać takiemu wyzwaniu. Czasy dodgea vipera pierwszej generacji minęły, nie spotkamy już na rynku sportowego samochodu pokroju crx-a, w którym było słychać i czuć każdy pracujący element, ale za to producenci zmagający się z ekonormami, procedurami bezpieczeństwa próbują jak najlepiej zaspokoić chęci i ciągutki swoich wybrednych klientów takich jak my ;) podam przykłady samochodów które według mnie zdecydowanie zasługują na miano samochodów dla pasjonatów, dla ludzi którzy mają pojęcie o motoryzacji i traktują samochody jak coś więcej niż środek do przemieszczania się z punktu A do B:

Kilka Hotchaczy które ja chętnie bym wybrał jako codzienny środek transportu, kiedyś uważałem ze hotchacze to samochody dla ludzi którzy nie wiedzą czego chcą, ale z racji tego że jestem coraz starszy i coraz mądrzejszy dziś uważam inaczej, to bardzo dobry wybór dla kogoś z motoryzacyjnym zacięciem szukającym jednocześnie dobrego, ekonomicznego i jak trzeba szybkiego środka do przemieszczania się, ale przez fakt że to hatchback nie przywiązywał bym się do żadnego z nich, jak ktoś korzysta z leasingu i często wymienia samochody, czemu zamiast szarego golfa nie wziąć fiesty ST? ;)

Ford Fiesta ST




Fantastyczne autko, szybkie, setkę robi poniżej 7sek, maksymalna prędkość wynosi 220km/h, moc 180 koni, 240 NM momentu obrotowego z doładowanej jednostki 1.6 Ecoboost, jak na samochód który waży 1100 kg jest zdecydowanie wystarczająca do poruszania się po mieście, małe i zwinne, fantastycznie się prowadzi (jeździłem wersją cywilną i jak na "zwykły" samochód jest naprawdę dobrze, na przejażdżkę wersją ST dopiero czekam, ponieważ nie mają takiej w Opolu, uroki prowincji ;) ) wnętrze jak dla mnie wystarczające, nie ma przepychu, ale wszystko jest rozsądne, plastiki nie wyglądają jak zabawki z odpustu jak w poprzednich wersjach i nie kłują po oczach jakością wykonania.

Kolejny ford, tym razem z rodziny RS. Ford Focus RS jest zdecydowanie kwintesencją sportowego przednionapędowego samochodu, zdecydowanie jest na mojej liście "Must have" i świetnie pasuje mi na samochód do codziennej jazdy i nie tylko ;)



Fantastyczny, agresywny design, szprychowe koła, dyfuzor w tylnym zderzaku, delikatny spoiler na klapie bagażnika, wloty na masce, wygląda jak powiększony Hot Wheels :P co mi osobiście bardzo się podoba. Jak to jedzie? tak jak wygląda, czyli szybko. Pięciocylindrowy turbodoładowany silnik o mocy 305 koni i momencie obrotowym 440 niutonometrów, czyli nie mało, rozpędza samochód do setki w niecałe 6sek, a prędkość maksymalna jaką osiąga to ponad 260 km/h. Wnętrze też wskazuje na fakt że to szybki samochód, wysokie kubełkowe fotele, sportowa kierownica, a poza tym sporo komfortu, i wszystko ładne i schludne nie ma do czego się przyczepić. Często widuję RS500, stoi na sąsiednim osiedlu, wersję Focusa RS zmodyfikowaną przez Coswortha, o mocy 350 koni seryjnie z czerwonymi kubłami, lakier w czarnym macie, kapitalny wóz, za każdym razem jak widzę go drodze odprowadzam go wzrokiem :P niestety właściciel jeździ nim bardzo spokojnie ale za to często ;)

Teraz trochę odbijemy od Hatchbacków, Toyota GT86/Subaru BRZ



Samochodzik do którego zaczynam się przekonywać, niby bez sensu, bo po co komuś samochód z napędem na tył który nie objedzie większości obecnych diesli?? No właśnie, nie o to tutaj chodzi, samochód zrobiony trochę pod prąd, omija szerokim łukiem Nürburgring, bo raczej w wyścigu seryjnych samochodów nie wiele tam pokarze, ale fakt że ma napęd na tył sprawia że nie trzeba dużo żeby mimo niewielkiej mocy bo tylko 200-stu koni z dwulitrowego czterocylindrowego boksera dobrze się w nim bawić, stylistycznie dałbym mu 3+ ze względu na wszędobylski plastik, emblematy jak na samochodziku dla trzylatka i sztuczne wloty powietrza, wnętrze mnie osobiście nie przekonało, tylna kanapa na której zmieści się azjata bez nóg, no ale koncepcja samochodu coraz bardziej zaczyna mi się podobać i po wysypie rozbitków na allegro widać że się sprawdza :P

Co jakiś czas, jak będę miał chwilkę napisze tutaj kilka słów o motoryzacji widzianej moimi oczami ;) a teraz zapraszam do dyskusji ;)
_________________
why so serious?

https://www.facebook.com/RxKlubPolska?ref=hl
 
 
     
Kambodza 

Auto: W Przyszłości RX8
Dołączył: 08 Lut 2015
Skąd: Końskie
Wysłany: 2015-02-27, 20:07   

Mike, zgadzam sie z Tobą w 100% co do tematu :) komentując focusa napisze ze auto naprawdę staje na wysokości zadania 300 kucy może to w miarę dobrze ciagnąć :) co do gt86 to słyszałem gdzieś powiedzenie ze jest to następca " supry " lecz jak dla mnie trochę brakuje jej tego czegoś co miała supra , 200km może być ciut przy mało aczkolwiek niektórych na pewno zadowoli . I jak dla mnie cena jest przy duża za takie auto gdyż kupujesz audi a4 b7 2.0 Tfsi za 30 tys 2006/7 r i masz to samo tylko ze w quattro .
 
     
Mike 


Auto: RX-8 Haj Pałer, Pasiak B5
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lip 2010
Skąd: Opo
Wysłany: 2015-02-27, 20:10   

Kambodza, Gt68 to raczej nawiązanie do AE86 oba samochody mają taką samą koncepcję. Supra to całkiem inny segment.
_________________
why so serious?

https://www.facebook.com/RxKlubPolska?ref=hl
 
 
     
Adam R.


Auto: westfield i reynard
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-02-27, 20:56   

Kambodza napisał/a:
Mike, zgadzam sie z Tobą w 100% co do tematu :) komentując focusa napisze ze auto naprawdę staje na wysokości zadania 300 kucy może to w miarę dobrze ciagnąć :) co do gt86 to słyszałem gdzieś powiedzenie ze jest to następca " supry " lecz jak dla mnie trochę brakuje jej tego czegoś co miała supra , 200km może być ciut przy mało aczkolwiek niektórych na pewno zadowoli . I jak dla mnie cena jest przy duża za takie auto gdyż kupujesz audi a4 b7 2.0 Tfsi za 30 tys 2006/7 r i masz to samo tylko ze w quattro .
:lol:
_________________
SPRZEDAM: ZAMACHY,SPRZĘGŁA
KUPIĘ SILNIK N/A Z S5
 
     
eXe 


Auto: 20B
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2013
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2015-02-27, 21:17   

Mike bardzo ciekawie się czyta i zgodzę się z tobą że hothatche są dobrym wyborem, według mnie są najlepszym kompromisem między osiągami a praktycznością, niska masa, spora moc i bagażnik który można zawsze zwiększyć kładąc siedzenia :)
 
 
     
Kambodza 

Auto: W Przyszłości RX8
Dołączył: 08 Lut 2015
Skąd: Końskie
Wysłany: 2015-02-27, 22:32   

Mike, mówiąc o suprze napisałem ze " słyszałem " bodajże w jakimś teście tego auta przez polakow .
 
     
kicek 

Auto: RX-8 R3
Dołączył: 26 Maj 2009
Skąd: Z-cie/Wawa
Wysłany: 2015-02-27, 23:06   

Kambodza napisał/a:
kupujesz audi a4 b7 2.0 Tfsi (...) i masz to samo tylko ze w quattro .

chyba się troszkę zagalopowałeś ;-)
_________________
MR-S -> XK8 -> RX-8 R3
 
 
     
cysio102 


Auto: RX-8 40th Anniversary 231hP
Dołączył: 03 Lip 2009
Skąd: W-wa
Wysłany: 2015-02-27, 23:54   

Mike samochody, do których nawiązałeś są bardzo fajnymi przyrządami do jeżdżenia. Dobrze się zbierają a jednocześnie są praktyczne. Maja akceptowanie sporo miejsca w środku i można nimi pokonywać korki w dużym mieście bez potrzeby martwienia się i nerwów, że mielisz paliwo w miejscu.
Tylko czy kiedyś będą kultowe ? Moim zdaniem nigdy – to auta podrasowane posiadające możliwości jazdy w korku w oszczędnej jeździe a kiedy chcesz wystrzeliwują jak głupie. Samochody do zabawy ale i do turlania się – do wszystkiego – czyli do niczego.
To oczywiście odpowiedz producentów na dzisiejsze potrzeby – mało pali a leci jak wściekły. Musi tylko być pomalowany wściekle na pomarańczowo żeby Cię ktoś dostrzegł, bo inaczej giniesz w tłumie.
Tylko czy emocje w czasie jazdy są równie silne? Czy takie same co w samochodach stworzonych tylko w jednym celu ? do spotu i szybkiej jazdy?
– moim zdaniem nie są. Bo nie da się - mieć i zjeść jabłko.
Nie mogą się one równać z Mustangami, Camaro, czy Dodge’m „czardzerem” – to tylko przykłady. Te egzemplarze to perełki wzbudzające zachwyt i skupiające wokół siebie grono miłośników, zapaleńców którzy oddali by wiele za nieustanne obcowanie w ich towarzystwie. One powstały w jednym celu i to czyni je mega prawdziwymi – a prawda przyciąga.

Dlaczego tak się dzieje ?– otóż nie wystarczy lecieć wściekle prostą, trzeba mieć to „COŚ”, co wzbudza zachwyt i zainteresowanie mieć historie być „kultowym”. Unikalność na drodze na ten przykład : ).
To tak jak z innymi rzeczami – meblami ręcznie robionymi, przedmiotami codziennego użytku, zrobionymi na zamówienie albo sztuką, to unikalności i oryginalność powoduje że przedmiot nabiera swojego drugiego JA a ludzie chcą je mieć.

RX to przedsionek tego wielkiego świata mimo to rzadki, głównie z racji spalania i silnika, wyprodukowany w jednym celu, aby nieść radość. Tu nie ma kompromisów i to jest piękne. Albo jestem do wszystkiego albo do niczego. Peace !!!!
 
     
Mike 


Auto: RX-8 Haj Pałer, Pasiak B5
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lip 2010
Skąd: Opo
Wysłany: 2015-02-28, 01:27   

cysio102, co do bezkompromisowości rx, to w przypadku rx7 każdej generacji to tak, masz rację, w przypadku rx8, nie, nie zgodzę się, co do jednostki napędowej tak, jest bardzo bezkompromisowa, rasowa, natomiast buda ma aż za dużo kompromisów i to jest chyba naczelny problem rx8, a co do kultowósci powyższych samochodów, jest jeszcze masa samochodów o których chciałem wspomnieć ale musiałem kończyć i napiszę o nich w innym terminie, z wyżej wymienionych to RS500 już jest kultowy, cosworth już zrobił z tego samochodu ikonę i jak dla mnie ten samochód ma to coś, jest piekielnie szybki ma niewiele kompromisów i został wydany w nakładzie pięciuset sztuk, dzięki czemu jego wartość nie spada poniżej 150 tyś złotych, i tylko wariant sobie na niego pozwoli.
_________________
why so serious?

https://www.facebook.com/RxKlubPolska?ref=hl
 
 
     
Retro 


Auto: RX-8 GT
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2015-02-28, 14:21   

A ktoś tutaj jechał 300 konnym, przednio napędowym hatchbakiem, że tak zachwalacie ?:P
Skręca toto ?:P
_________________
Rotary Inside
Hurt paliw
 
 
     
mlody 


Auto: Mazdaspeed RX-8 / Volvo C30 T5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2010
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-02-28, 19:02   

retro jak tir ;) co prawda Volvo i "tylko" 240hp i automat ktory troche musi "pomyslec" ale do miasta i na codzien zonie sie podoba, mi z reszta tez.
 
 
     
Retro 


Auto: RX-8 GT
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2015-02-28, 19:16   

Focus ma z przodu szperę, która podobno "daje radę" ;) Ale jak daje radę to nie widziałem nigdy.
Seryjny to może jeszcze się trzyma, ale jak tu niuta dłubniesz to nie wiem czy tak fajnie we wszystkie zakręty wchodzi ;P

Nie wiem, nie jechałem dla tego pytam czy ktoś tutaj jechał ;)
_________________
Rotary Inside
Hurt paliw
 
 
     
Mike 


Auto: RX-8 Haj Pałer, Pasiak B5
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lip 2010
Skąd: Opo
Wysłany: 2015-02-28, 20:52   

Retro, ja mam zamiar testować fiestę ST, jak mnie będzie stać na RSa to też chętnie przetestuję ;-)
_________________
why so serious?

https://www.facebook.com/RxKlubPolska?ref=hl
 
 
     
Adam R.


Auto: westfield i reynard
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-02-28, 22:16   

Retro napisał/a:
Focus ma z przodu szperę, która podobno "daje radę" ;) Ale jak daje radę to nie widziałem nigdy.
Seryjny to może jeszcze się trzyma, ale jak tu niuta dłubniesz to nie wiem czy tak fajnie we wszystkie zakręty wchodzi ;P

Nie wiem, nie jechałem dla tego pytam czy ktoś tutaj jechał ;)

ja jechałem i jest kupa, szpery bajery nic nie dają. Wciąż są to FWD i mają się nijak do seryjnej np. gt86
_________________
SPRZEDAM: ZAMACHY,SPRZĘGŁA
KUPIĘ SILNIK N/A Z S5
 
     
Retro 


Auto: RX-8 GT
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2015-02-28, 22:50   

Adam dzieki za opinie :)

Mike w ST to nie ma co testowac;p chyba ze klime albo radio ;p
_________________
Rotary Inside
Hurt paliw
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł