Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: boletz
2015-06-01, 09:30
Dość duże spalanie + check engine
Autor Wiadomość
Mikkit 


Auto: RX-8
Dołączył: 27 Maj 2015
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-06-08, 19:12   

Błąd skasowałem i na obecną chwilkę nie ma go

było napisane P0300 - Random/Multiple Cylinder MissFire Detected

Junior111, a czy tego zaworka ssv nie czyści się jak będzie dopiero klekot ? , czy po prostu wyczyścić zapobiegawczo , ssv i kolektor ? jakoś wątpię żeby to dało coś :D , od 15-stego zaczynam urlop to troszkę pogrzebię się i zobaczymy jak to wygląda ... co do spalania to wygląda to następująco mam zrobionych 180 km ( same miasto żadnej trasy ) i kreska stoi ponad 1/4 baku benzyny , było 3/4 po zatankowaniu , jak to wygląda waszym zdaniem ?
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2015-06-08, 20:35   

Mikkit, numery błędów w różnych testerach mają różne opisy a prawidłowo zweryfikowane są w instrukcji serwisowej lub w serwisowym kompie.
Ja tam nie widzę nadzwyczajnego spalania w tym co napisałeś ...
Jeszcze szybkie pytanie ... odpinałeś aku przed tym jak się ten błąd pojawił ??
_________________
 
     
Junior111


Auto: RX8
Dołączył: 30 Sie 2014
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-08, 21:53   

ja na 30 litrach zrobiłem 285 km. Nie wiem czy coś da, u mnie uważam dało i to sporo, tak jak mowie wcześniej nie mogłem zejść poniżej 19 litrów stąd moje zaskoczenie na trasie, jedyne co zrobiłem to wyczyściłem te rzeczy i jeden ssv był czyściutki ale drugi zapieprzony jak cholera że mam podejrzenie że się zacinał. Jeśli masz wolną chwilę to spróbuj, na pewno nie zaszkodzi. Kolektor też wcale czyściutki nie był. Ale żeby wyciągnąć kolektor trzeba przesunąć silnik
 
     
Mikkit 


Auto: RX-8
Dołączył: 27 Maj 2015
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-06-08, 22:26   

Gronek, Nie odpinałem , jak kupiłem autko to już był błąd ( był padnięty akumulator - nie kręcił nawet ) , który zniknął po ostrzejszej jeździe
Junior111, Rozumiem że ten wynik to na trasie ?

Czyli spalanie jest w porządku ? te 15 l/100 w mieście ? nie przekraczając 4 tyś ( jak nie ma buraka jakiegoś ) :D Oczywiście nie kupiłem tego autka , żeby patrzeć na spalanie tylko chcę zobaczyć opinię czy jest wszystko w porządku ... bo widziałem , że każdy co innego pisze jedni mówią że pali im 20 L / 100 , jednym 25/100 , a innym 10/100 w mieście ( nie mam pojęcia jak )
 
     
Junior111


Auto: RX8
Dołączył: 30 Sie 2014
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-08, 23:45   

owszem na trasie, tyle ze przed tym czyszczeniem nawet w trasie wpieprzała 20, stąd moja radość :D
 
     
adamsud 

Auto: mazda rx-8
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Gru 2011
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-06-08, 23:51   

Mikkit napisał/a:
...Czyli spalanie jest w porządku ? te 15 l/100 w mieście ? nie przekraczając 4 tyś ( jak nie ma buraka jakiegoś ) :D Oczywiście nie kupiłem tego autka , żeby patrzeć na spalanie tylko chcę zobaczyć opinię czy jest wszystko w porządku ... bo widziałem , że każdy co innego pisze jedni mówią że pali im 20 L / 100 , jednym 25/100 , a innym 10/100 w mieście ( nie mam pojęcia jak )

Nie ma jednej prawdy więc opinie są różne. Gdy jeszcze w rx-8 miałem wankla to spalanie w mieście wynosiło 17l/100km a w trasie ok.11l/100km. Jazda w mieście nie równa się innej jeździe w mieście. Gdy często jeździsz krótkie odcinki, na zimnym silniku, często odpalając silnik to spalanie będziesz miał wyższe (mimo spokojnej jazdy) od kogoś kto jeździ w mieście na ciepłym silniku przez dłuższy czas (też spokojnie).
_________________
Pozdrawiam
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2015-06-09, 08:09   

Mikkit, Więc skoro aku był trupem to mógł się rozkodować komp. W tym aucie dość długo trwa autoadaptacja i nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów mogą pojawić się anomalia w pracy silnika. Między innymi właśnie ten błąd a także problemy z odpaleniem lub spadek mocy na wysokich obrotach. Reasumując komputer musi nauczyć się silnika.
15 w mieście to naprawdę dobry wynik.
_________________
 
     
Mikkit 


Auto: RX-8
Dołączył: 27 Maj 2015
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-06-09, 19:06   

adamsud, Właśnie ja robię dosyć krótkie trasy , mam do pracy 2 km w jedną stronę to nawet autko może się nie nagrzewać ...

I chciałem jeszcze zapytać was jak to wygląda z kompresją Silnika ? Czy np. auto od stania może stracić kompresję ? czy po prostu liczy się tu przebieg silnika ? kupiłem to autko właśnie z powodu moich przebiegów około 3 tyś rocznie + 2-3 razy trasa ok 400km , Ciekawi mnie jaki przebieg uda się jeszcze zrobić bez remontu silnika :)
 
     
Kojot 


Auto: rx7 FD rx8 Turbo rx8
Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-06-09, 22:06   

Mikkit, przebieg a przede wszystkim uzytkowanie. trzeba wymieniac olej co ok 10 tys ze swiecami najlepiej i cewki z kablami co ok 30 tys
myślę, że czesta jazda po kilka km nie będzie do końca dobra lepiej rzadziej a dłuższe
robisz dolewkę co 1 tys km? jaki olej?
_________________


SILNIK WANKLA OD A-Z ! Naprawy, tuning, skup i sprzedaż!

https://www.facebook.com/kojotgarage

668 824 980 - Kojot
 
     
Mikkit 


Auto: RX-8
Dołączył: 27 Maj 2015
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-06-09, 22:49   

Kojot, oczywiście dolewam jeżeli coś ubyło , olej oryginalny mazdy Dexelia :D
 
     
Retro 


Auto: RX-8 GT
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2015-06-10, 11:01   

Olej do wymiany ;) Zalej Motula, Red Line albo może będziesz pierwszy, który przetestuje Millersa z nano w Wanklu ? ;-)
_________________
Rotary Inside
Hurt paliw
 
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2015-06-10, 14:30   

Płukanki kiedy robiłeś ??
Najlepiej to kontrolować przy wymianie kompresję i dokładnie oglądać spuszczony olej ...
Przy wyższych przebiegach warto przejść na coś gęstrzego np 10w40, 10w50 w trosceo panewki.
Osobiście używam i zalewam klientom Motula
_________________
 
     
Mikkit 


Auto: RX-8
Dołączył: 27 Maj 2015
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-06-10, 23:58   

Gronek, Autko dopiero co kupione , tak że jeszcze nie przerabiałem takich rzeczy , oczywiście spojrzę na olej jak będzie zmieniany , przy jakim przebiegu można się przestawiać na inny olej ? akurat po kupnie zalałem dexelie tak że nie będę jej już ruszać , przy następnej zmianie już wleję co innego , tylko co polecacie ? przy przebiegu około 80 tyś ? jaka jest różnica pomiędzy 5w30 a 10w40 dla wankla ?
 
     
Gronek 


Auto: RX8 HP, RX7 FC TURBO.. Carina 1.6 :)
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Śladów/Warszawa
Wysłany: 2015-06-11, 06:54   

Po pierwsze panewka po drugie doszczelnia przegrzane uszczelki boczne rotorów ... dobra rada ... nie zaczynajmy tu dyskusji na temat oleju bo będzie offtop na 15 stron.. gdzieś już jest dyskusja na ten temat. 5w30 generalnie jest olejem za rzadkim do silników Wankla w naszym klimacie. Poza tym olej Mazdy ma słabą wytrzymałość na długie obciążenia i szybko się przegrzewa. Przegrzany olej już na stałę traci swoje właściwości smarujące i każdy kilometr na nim to morderstwo dla silnika. Jak pisałem z mojej strony: do jazdy na codzień Motul 6100+ 10W40 a do ostrzejszej jazdy Motul 300v Race chrono 10w40. Naturalnie ja używam motula ale jeżeli ufasz innym markom typu Millers itd to w ich ofercie też znajdziesz syntetyki o podobnych parametrach i wytrzymałości.
_________________
 
     
Retro 


Auto: RX-8 GT
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2015-06-11, 11:35   

Bierz Millersa. Chcę zobaczyć nano w Wanklu :)
_________________
Rotary Inside
Hurt paliw
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł