Tak jak sobie porównywałem z właścicielami pięciobiegowej skrzyni spalanie identyczne jest na pierwszy rzut oka. Może przy jakichś bardziej wnikliwych badaniach wyszłyby jakieś nieznaczne różnice.
Auto: FC N/A '85
Dołączył: 23 Mar 2010 Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-04-06, 09:56
Mój rekord ustanowiłem jadąc do Konina na zlot MazdaSpeed tego roku. Łącznie 400km, do Konina w kolumnie 90-110 km/h, na miejscu kilka razy 1/4, powrót 120-150 km/h. Wynik mnie zaskoczył - 12,9 l/100.
simon1989
Auto: Mazda RX-8
Dołączył: 27 Lis 2008 Skąd: KrakóW
Wysłany: 2010-04-06, 10:26
Trasa Kraków-Wrocław-Kraków
231 PS
w zbiorniku około 60 litrów Pb 98 Shell(plus minus 2 litry)
przejechany dystans na całym zbiorniku: 421 km (plus minus to co zostało w rezerwie)
Auto: VW Scirocco 1.4 2.0,CR-V i-CTDi Felicja 1.3 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-04-06, 17:15
Predkosc podaj
kicek
Auto: RX-8 R3
Dołączył: 26 Maj 2009 Skąd: Z-cie/Wawa
Wysłany: 2010-04-06, 17:32
Z tego co czytałem zbiornik paliwa w rx8 2010 jest 66l, więc wytłumaczcie mi jak to jest, że jak tankuje np 50km po zapaleniu się rezerwy do pełna (ok. 52l). Czyli w baku powinno zostać ok. 14l, ale jakim cudem jak wtedy wskaźnik jest już poniżej ostatniej kreski?
moje średnie spalanie za poprzedni rok (styczeń 2009-styczeń 2010) to 13,4 l/100km.
Przejechałem 17000 km - proporcje miasto/trasa to ok 50/50.
Minimalne 10,6; max 18,1
Najlepsze jest to, że nie stwierdziłem zauważalnej różnicy w spalaniu przy jeździe z prędkością 110km/h i 170km/h (chociaż podobno przy prędkościach powyżej 200km/h spalanie wynosi sporo powyżej 25l, a paliwo praktycznie wylewa się przez rury wydechowe )
kicek
Auto: RX-8 R3
Dołączył: 26 Maj 2009 Skąd: Z-cie/Wawa
Trasa Warszawa->Ostrowiec Świętokrzyski 9,6 L /100 (z tym beznadziejnym Radomiem po środku...)
Trasa Janki -> Radom 8,3 L / 100 km !!!!!!!!!
Ale co to była za jazda... 101km/h na tempomacie całą dwupasmówkę od Janek do Radomia.
W sumie całą drogę nie jechałem szybciej niż 110 ale to tylko miejscami jak musiałem "depnąć".
Całą trasę prędkość oscylowała między 90 a 105 km/h.
Moim skromnym zdaniem trzeba kręcić poniżej 3,750 RPM.
Powyżej tej wartości otwiera się 2 zawór z powietrzem a jak więcej powietrza to i więcej paliwa.
Dla tego przy 120 (4k RPM) pali 15/100 a przy 110 (3,5k RPM) coś koło 10.
_________________ Rotary Inside
Hurt paliw
Ostatnio zmieniony przez Retro 2010-04-14, 01:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach