Siema~~
Miałem w tej sprawie zadzownić do Kojota ale... zostanie dla potomnych
Kompletnie się na tym nie znam a mam już dość swojego. Słaby jest a ja jestem nieuważy i już 2 raz zostawiłem światło w samochodzie na 3 dni.
Oczywiście akumulator zdechł. Chcę zakupić nowy ale... jaki ?
Jakie parametry mają znaczenie ? Na co uważać i zwrócić uwagę ?
_________________ Rotary Inside
Hurt paliw
Ostatnio zmieniony przez Pit 2010-01-09, 11:21, w całości zmieniany 1 raz
No ta ale ja się na tym nie znam Na jakie parametry zwrócić uwagę ?
Jedyne co jest napisane na moim obecnym akumulatorze to 36/60 - cokolwiek to znaczy. Mam wrażenie, że jest za mały bo w komorze akumulatora jest sporo luzu.
W Intrukcji obsługi mam napisane:
12V - 40AH / 5HR
12V - 52AH / 5HR*1
Gdzie *1 oznacza "Cold Areas".
Tylko co to jest Cold area ?:P U nas się zdażają morozy ale się nie mogę doszukać jaka jest granica "cold area"
Tak czy siak ziomek się zaoferował, że może mi pchnąć swój akumulator od Vectry bo On kupił nowy. Myślał, że stary się zepsuł, okazało się jednak, że klemy nawaliły a akumulator jest dobry. No ale jak już kupił to wsadził nowy a mi zaoferował stary.
Jego parametry to:
12V - 45Ah (20h) / 360 H - cokowliek to znaczy.
Czy mogę go wsadzić czy lepiej iśc do sklepu z tymi parametrami z intrukcji ?
Auto: Mazda RX-7 FC Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-01-04, 13:45
45Ah, to mały akumulatorek, nawet ten 52Ah na "zimne obszary" nie jest jakiś wielki, i taki bym właśnie kupił na Twoim miejscu. Ważne jest jeszcze aby miał bieguny "+ i -" w tym samym miejscu co stary.
hmm... a ja w mojej mam 70Ah ... niedawno zresztą go wymieniałam, kupiłam Bosha w IC (mają go w ofercie na stronie to możesz podglądnąć resztę parametrów). Poprzedni też miałam 70Ah chociaż wielkościowo wydawał się mniejszy. Ten zajmuje idealnie całą przestrzeń przeznaczoną na akumulator. Jeżdżę na nowym od 2 miesięcy i jest wszystko cacy...
EDIT: Żabcia, alternator nie doładowuje Ci go do końca... nic złego się nie stanie, ale technicznie nie ma sensu kupować większego, niż zaleca producent.
Wsadziłem na razie ten od Vectry, pojeżdżę - zobaczymy.
Jako, że jutro jestem ostatni dzień w pracy i nie będę jej miał przez conajmniej 2 miechy musze trochę ścisnąć pasa
Dzowniłem w tej sprawie do Kojota, polecił Bosh'a 65 Ah.
EDIT: Żabcia, alternator nie doładowuje Ci go do końca... nic złego się nie stanie, ale technicznie nie ma sensu kupować większego, niż zaleca producent.
witam wszystkich akumulator do Rx 8 powinien byc 70 i 630 pradu rozruchu wtedy dziala najlepiej sam niedawno wymienialem musi byc odpowiedni rozruch bo jak nie bedzie to sie kreci i kreci rozrusznikiem a Bosch daje dwa akumulatory do wersji 192 i 231 KM tak ze nie warto nic kombinowac z mniejszymi bo predzej pada a wydatki beda dwa razazy wieksze te parametry co podalem sa do 231 KM pozdrawiam
Widzę, że nasze grono się powiększa Do tej pory sami swoi a tu proszę Nowe twarze
Co znaczy, że Bosh daje 2 akumulatory ? Jak pójdę do sklepu i powiem, że chcę akumulator Bosh'a do Mazdy RX-8 to koleś za ladą będzie wiedział o co kaman i da mi ten odpowiedni ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach